السبت، 26 أبريل 2008

تالته ثانوى عام

طبعا الثانويه العامه ديه مرحله بل وخطوة هاااااامه فى تاريخ كل واحد مننا
ومش حقولكم أنا أتصدمت قد أيه فى تانيه ثانوى لما جبت 85%
كانت صدمه كبيييييييييرة أوىىىىىى
بس حعمل أيه أتنكدت كام شهر كده وبعدين أبتديت أتأقلم مع الواقع الاليم
سيبنا بقى من النكد ده ربنا لا يعودها أيام
خلينا فى موضوعنا السعااااااااااااااااااااااده
بعد ما خلصت تالته ثانوى حسيت أن فى هم كبييييييير بل طوبه كبيييييييييرة أتشالت من على صدرى
حسيت أنى أخدت أفراج بعد قرار أعتقال دام عامان
سافرت الساحل الشمالى بعد ما خلصت أمتحانات بأسبوع
وكان أسبوع عمرى
فى حياتى ما قديت أسبوع كده
كنت بخاف أنام عشان مضيعش ولا لحظه
كان معانا خالتى وزوجها وأولادها
بس أولادها دول أخواتى
كنت حاسه أنى طفله أه والله طفله عمرها 7 سنين بالكتير
كنت بجرى
بجرى كتييييييير أوى
وبلعب بالكورة
ومش شايله هم
دخلت السينيما لاول مرة فى حياتى
وطبعا مش ممكن أنسى كان فيلم أيه؟؟؟
كان فيلم شورت وفانله وكاب
كنت حاسه أن حصلى حدث عظيم
دخلت السينيما يا رجاااااااله
وووووووووووووووه
مش ممكن
كان قلبى بيرفرف من الفرحه وأنا بتفرج على أحمد السقا والاخت نور
ياسلاااااااااااااااااااااام
ورجعت من السينيما قعدت على البحر بالليل وده كان حلم من أحلامى
وكلت غزل البنات أكلتى المفضله
وروحنا قعدنا نلعب الشايب أنا وأختى وجيراننا وولاد خالتى
وضحكت أوى من قلبى
حسيييييييت بالسعاااااااااااااااااااااااده
بجد بجد
أحساس مش ممكن أقدر أوصفه
اسبوع كده ولا فى الاحلام
وديه كانت أخر مرة أحس فيها بالسعاده الحقيقيه
أه والله
السعاده اللى هيه السعاده
مش السعاده ككلمه لأ
السعاده اللى بتخلى القلب يرفرف من الفرحه
ومنذ هذا الاسبوع الى يومنا هذا
بتمنى يوم وااااااااااااااااحد من الايام ديه
طيب بلاش يوم يوم كتييير
سااعه واحده بس من الاسبوع ده
الواحد مكنش شايل هم لحاجه
لاشغل ولا جواز ولا نكد ولا عرسان ولا هم ولا فراغ ولا حسرة ولا خيبه الامل اللى شايله جمل

هناك 3 تعليقات:

Soooo يقول...

تصدقي فعلا اول سفر بعد الثانويه بيبقى ليه طعم مختلف تماما

بس ايه ده .. فيلم شورت وفانله وكاب .. انا اول فيلم دخلته سينما كان فيلم كتيبة الاعدام بتاع نور الشريف
بس ماكنتش مخلص ثانوي
كنت كاتت في اولى اعدادي تقريبا



ملحوظه
انتي يابنتي مش في الموضوع اللي فات قلتي ان يوم مانجحتي في اعدادي كان اخر يوم سعيد عشتيه؟؟؟
فهمتي قصدي ؟




سلامووووووووووز

هوة فى أيه؟؟soso يقول...

هههههههههه
يا سوووووووو
حرام عليك
أنا عندى 24 سنه
ومفرحتش بجد بجد ألا مرتين
ده لو بالمعدل ده
يبقى أروح أموت أحين
يعنى معدل كل 12 سنه فرحه بجد
يا لهوىىىىىىىىى
ده حرااااااااااااام
وبعدين ديه كانت أخر فرحه
وأنا عندى يا أخ سوووو
17 سنه
وأنا الان 24 سنه
بقالى 7 سنين مدوقتش طعم الفرحه بجد
أنا خلاص بقيت كئيبه
نفسى أفرح بجد بقى
وحشتنى الفرحه والله

Soooo يقول...

عيش وقتك عيش ايامك
الدنيا براح قدامك
والضحكه تهون أي جراح

على ايه تنزل دمعاتك
لو يوم عداك او فاتك
احلم بالجاي تعيش مرتاح

والدنيا لو جارحه
لونها لون فرحه
ماهو ايه بيطول عمر الواحد غير
غير الفرحه

----

الفرح بيكون من جوانا
كيميا غريبه بتحصل وبنحس بنشوة الفرحه
زي الحب .. عباره عن كيميا ومالوش تفسير علمي ولا نفسي .. حاجه روحانيه

قلّبي ودوّري في حياتك هتلاقي اسباب كتير للفرحه

منهم على سبيل المثال
انك عايشه وقادره تعملي حاجات غيرك مش بيعملها
منها على سبيل المثال انك قادره تخرجي بس انتي اللي مش عايزه وبتقولي مكتئبه
منها على سبيل المثال انك ممكن لو عندك نت دي اس ال تنزلي فيلم كوميدي وتتفرجي عليه
منها على سبيل المثال انك تقومي تعملي الاكله اللي بتحبيها حتى لو في وسط الليل

في اسباب كتير للفرحه .. بس احنا اللي بنغمض عينينا عنها


ملحوظه
لما قلتلك بلاش موضوع اغطسطس .. مش لحاجه
انا كنت بهزر
ولو عايزه تفهمي قصدي .. روحي على مدونتي وقلبي في المواضيع القديمه هتلاقي موضوع اسمه اغطسطس الفين وخمسه
بس خلي بالك .. انا باهزر


ربنا يارب يسعد قلبك ويوفقك ويكرمك دنيا وآخره يارب




سلامووووووووووز